Hasznos tudnivalók

Előkészületek

Amilyen különleges a Speedfitness edzésmódszere, olyan fontosak az előkészületek is.
A hatékony eredmény eléréséhez tudatosan készüljünk fel:

Étkezéssel kapcsolatos tudnivalók:

Az ideális felkészüléshez tartozik, hogy a Speedfitness tréning előtt 2,5-3 órával fogyassz összetett szénhidrátban gazdag ételeket (tészta, rizs, burgonya, gabonafélék, zöldség és gyümölcs). Azért fontos, hogy az izmokban található glikogénraktárak optimálisan fel legyenek készülve az edzésre.
2 órával az edzés előtt már nem javasolt étkezni.
30-45 perccel a tréning előtt igyál meg legalább fél liter folyadékot. A legalkalmasabb a víz, ásványvíz. A koffein- és alkoholtartalmú italokat jobb elkerülni, mivel a szervezet folyadék kiválasztását serkentik. A gyümölcslevek szintén kerülendők, mivel ezeknek is különböző a gyomorból történő időbeni kiürülése.

Mit kell vinnem az edzésre?

A Streamline Studio minden olyan eszközt biztosít a vendégei számára, melyek magához az edzéshez és az edzés kellemes körülményeihez szükségesek. Ide tartoznak a speciális elektro-fittness edzőruhák, a törölközők és tisztálkodó szerek, valamint a már az étkezésnél említett italok. Az edzés végezhető saját fitness öltözékben is, azonban az alábbi követelményekre figyeljünk:

  • 100% pamut alapanyagú (min. 95%)
  • testhez simuló fazon
  • könyékig érő ujjak a felsőrészen
  • térdig érő szárak a nadrágon
  • nyakig zárt fazon elöl és hátul

A tréninghez edzőcipő használata nem szükséges, egy pamut zokni elegendő.

A Speedfitness edzésről

Az edzés menete

A tréning előtt az edzeni vágyók meghatározott izomcsoportjai felett, a ruházatra egy-egy elektródát erősítünk, amelyek segítenek az izmok felé továbbítani az impulzusokat. Tehát az edzés maga az izmok elektromos áram általi stimulációja, meghatározott frekvencián, melyre periodikus szakaszok jellemzők: 4 másodperc stimuláció, 4 másodperc szünet. A tréning idején különböző, változatos és személyre szabott gyakorlatokat kell végezni, így növelve az edzés hatékonyságát. Az EMS gépen minden egyes elektródát külön-külön szabályozhatunk, így minden egyes izomcsoportra beállítható a megfelelő terhelés. Ez utóbbi nagysága egyénenként változó, függ a test vezetőképességétől, a testfelépítésétől, testzsír és izomzat arányától, vagyis a tápláltsági állapottól, a nemtől, valamint az adott napra vonatkozó testi és lelki állapotától.

Mire kell figyelnem az edzés során?

Az edzés során kövesd a személyi edző által bemutatott gyakorlatokat, mert így elkerülhető a rossz mozdulatok által kiváltható ízületterhelés vagy sérülés. Az impulzus szünetekben lazíthatsz. Az impulzusok erősségére mindenki eltérően reagál, ezért fontos, hogy felismerjük és pontosan jelöljük ki azt az áramerősséget, amelynél izmainkat a legnagyobb hatásfokkal tudjuk megdolgoztatni.

Hetente hányszor lehet edzeni?

A hosszú távú siker érdekében az az ideális, ha hetente 1-2 alkalommal edzel a Speedfitnessel. Kevés edzés kisebb eredménnyel jár, de a sok edzés túledzést eredményezhet, melynek következménye a teljesítmény csökkenése.

Miért jobb a Speedfitness, mint a hagyományos fitnessedzés?

Az elektrosimuláció során az izmok erősebb megfeszülését lehet elérni, mint egy szándékos erőkifejtésnél. A Speedfitness  módszer esetében a sorozatszám nagyobb. A különböző gyakorlatok által különböző izomcsoportokra helyeződik a hangsúly, az alap feszültség mégis megmarad a teljes izomzatra minden impulzusnál. Az EMS technológia beállítástól függően akár másodpercenként 80-szor is képes stimulálni az izmokat. Ez egy 15 perces edzés alkalmával 150-szer intenzívebb izom összehúzódást eredményezhet.

Miből áll egy személyi edzés?

A személyi edzések lényege, hogy a vendéget egy felkészült EMS edző irányítja végig az edzésprogram minden percében. Az edzésprogram egyénre szabott, a négy másodperces pihenőidő alatt mindig előre mutatjuk be a soron következő gyakorlatot és az edzés során mindvégig végre is hajtjuk ezeket, hogy a vendégek könnyebben elsajátíthassák a mozdulatokat.

Hatásos a Speedfitness a hátfájás ellen?

Igen. A hátfájás csökkenéséről készült tudományos kutatómunkában részt vevő vizsgálati személyek közel 90 %- a számolt be. A panaszok gyakorisága és intenzitása már jelentősen csökkent az edzés időtartama alatt. A speciális, az egész testre kiterjedő EMS-tréning egy időtakarékos, nagyon hatékony edzésprogramot jelent, amelynek célja a hosszantartó pozitív hatás. Ennek során terápiás és preventív célokat is elér.

Mi az a cellulit? Miért jó ellene a Speedfitness?

A megnövekedett zsírsejtek a hámréteget kifelé nyomják, amelyek a narancs felszínéhez hasonló gödrös felületet eredményeznek. Kialakulásában főként az elégtelen vér- és nyirokkeringés játszik szerepet, amit fokozhat mozgás szegény életmód, vagy a túlsúly is. Emiatt romlik a sejtek oxigén- és tápanyagellátása, a salakanyagok pedig nem ürülnek ki szervezetünkből, hanem lerakódnak a sejtek között. A szövetek ödémássá válnak, a zsírsejtek pedig növekedésnek indulnak. A narancsbőrrel szembeni küzdelem fontos lépése a sport, valamint az egészséges táplálkozás, a kiegyensúlyozott mérgektől és drogoktól mentes életmód. A Speedfitness speciális Cellulit programja kifejezetten az intenzív anyagcsere-serkentésre lett kifejlesztve, mely gondoskodik a „lerakódások” elszállításáról, szervezetünk méregtelenítéséről. Az egyedi stimulációnak köszönhetően a bőr kinézete javulni kezd.

Miért hatékony módszer a Speedfitness a testsúly csökkentés terén?

A súly- és zsírcsökkentést napjainkban gyakran helytelen és egyoldalú diétával közelítik meg. Így csak rövid ideig tartó testtömeg csökkentés érhető el, ami főleg az izomszövetek nagy mértékű leépülésének rovására megy. A helytelen táplálkozással járó életformák, a rendszertelenség, illetve a túlzásba vitt állóképességi edzések vezetnek csak igazán a test anyagcsere folyamatainak rossz irányú elmozdulásához. A Speedfitness tréningek során a testsúly és a testzsír hatékony és tartós csökkentése az edzésekkel felépített zsírmentes izomtömeggel valósulhat meg. A magas anyagcsere-aktivitás az EMS-tréning közben és még órákkal utána is fennmarad, az alapanyagcsere az izomtömeg növekedése miatt tartósan megnő. Az ezzel párhuzamosan zajló tudatos táplálkozással a testsúly ésszerűen és tartósan csökkenthető.

Fájdalmas az edzés?

Nem! Az elektromos impulzus nem koncentrálódik egy pontban, hanem egyenletesen oszlik el az elektróda egész felületén, nincsenek erős ütéseket közvetítő, csípős pontok.

Biztonságos?

Igen! A Speedfitness készülék kis erősségű váltóárammal feszíti meg az izmokat , mely nem csak biztonságos, de rendkívül hatékony módszer, mivel a testizomzat 90%-át vonja be munkába.

Jár mellékhatásokkal?

Nem! Nincs ismert mellékhatása. Izomláz jelentkezhet az izom edzettségétől és a tréning intenzitásától függően.

Miért ilyen hatékony?

A Speedfitness egyaránt edzi a látható és a mélyen fekvő izmokat. Rövid időn belül látható és érezhető sikereket fogsz elérni. Legyen a cél alakformálás vagy izomépítés. A Speedfitness teljes testre kiterjedő tréning, mivel a készülék minden izomcsoportot egyidejűleg stimulál. Az edzés során a comb, a fenék, a hát, a has, a mell és a kar izmai egyszerre dolgoznak.

Kik számára javasolt a Speedfitness?

A Speedfitness edzésprogram szinte bármely korosztály számára ajánlott, természetesen az egyéni sajátosságok és körülmények figyelembe vételével.

  • Erőnlét növelésére
  • Zsírégetésre
  • Deréktáji fájdalmak kezelésére
  • Ízületi károsodás rehabilitációjára
  • Vér- és nyirokkeringés fokozására
  • Szülés utáni regenerálódásra
  • Sportolóknak teljesítmény fokozásra
  • Robbanékonyság növelésére
  • Sérülésekből való gyorsabb felépülésre
  • Időhiányban szenvedőknek ideális
Ellenjavallatok a Speedfitness-szel szemben:
  • Lázas megbetegedéseknél, akut bakteriális vagy vírusos betegségek esetén
  • Daganatos megbetegedéseknél
  • Tuberkulózis esetén
  • Vérzés esetében, súlyos vérzési zavaroknál (vérzékenység)
  • Súlyos neurológiai ( idegrendszeri ) betegségeknél
  • Allergiás bőrbetegségeknél
  • Szívritmusszabályzó használata esetében
  • Cukorbetegség esetén
  • Trombózis, vagy trombózisra való hajlam esetén
  • Epilepszia
  • Terhesség
  • Szülés után 6 hétig
  • Szklerózis multiplex esetén
  • Rossz, általános közérzet esetén

Vissza a lap tetejére