Speedfitness módszer

A Speedfitness az EMS készülékek legújabb generációját képviseli. Kis erősségű elektromos impulzusokkal feszíti meg az izmokat. A testizomzat 90 %-át bevonja a munkába, anélkül, hogy az ínakat és az ízületeket megterhelné, ezáltal nem csak hatékony, hanem rendkívül biztonságos módszer. Mivel az izomcsoportokat egyszerre dolgoztatja, és a felszíni izmok mellett a mélyizmokat is eléri, egy 20 perces edzés 2 órás megfeszített izommunkával járó testmozgásnak felel meg.

Elektrostimuláció (EMS):

Electro-myo-stimulation = elektromos izomstimuláció

A módszer lényege az, hogy az izom összehúzódást nem súlyok, súlyzók emelésével érjük el, hanem elektromos áram használatával, amely közvetlenül az izmokat dolgoztatja meg. Az EMS-ben az áramerősséget az amper ezredrésze, (micro-Amper) nagyságú tartományban használjuk. A tréning a stimulált izomzatnál olyan intenzív összehúzódást képes előidézni, amely a klasszikus erőnléti edzéseknél sokkal hatékonyabb.

Az izmokat érő impulzusok:

Az impulzusfrekvencia (Hz-ben) mutatja meg, hogy hány egyedi impulzus hat az összehúzódás időtartama során az izomzatra. Az edzés alatt 4 másodperces időközönként váltják egymást a stimulációs és a pihenő periódusok.

        • 7 Hz: 1 másodperc alatt 7 izom húzódik össze. Jótékony hatásai a fájdalomcsillapítás, az anyagcsere és vérkeringés fokozásánál jelentkeznek.
        • 85 Hz: 1 másodperc alatt 85 izom húzódik össze. Optimális inger a harántcsíkolt izomzat számára.
        • 100 Hz: 1 másodperc alatt 100 izom húzódik össze. A fájdalomcsillapítás terén jól használható.
Pozitív érvek a Speedfitness mellett:
  • Hatékony izomépítés: a testre simuló elektródáknak köszönhetően pont a megfelelő helyen éri az izomzatot a stimuláció, és olyan erősségben, ami az egyéni céloknak felel meg.
  • Ín- és ízület kímélés: az elektrostimuláció csak az izmokra hat, így a konvencionális ellenállásos tréningnél ismert ízületterhelés nem jelentkezik a Speed fitness során.
  • Extrém rövid ideig tartó edzés: a teljes testizomzatot egyszerre edzi, így nem kell hosszú órákat tölteni a konditeremben, míg minden testrészünkön a megfelelő terhelést és intenzitást elérjük, így a Speedfitness során az időhiányban szenvedőknek is ideális sport.
  • Zsírégetés, zsírszövetcsökkenés: az optimális zsír-izom arány kialakulásával testünk jóval több kalóriát éget el még álmunkban is.
  • Kötőszövetek vérellátottságának javulása, cellulit tüneteinek és okainak csökkenése, vér- és nyirokkeringés fokozása.
  • Izombeli hiányok és diszbalansziák kiegyenlítése.
  • Jobb közérzet kialakulása: stresszhormonszint csökkenése és boldogsághormonszint növekedése.
  • Deréktáji fájdalmak kezelése: a gerincoszlop tartásához szükséges, mélyen fekvő tartóizmok megerősítése.
  • Vizelettartásért is felelős gátizomzat megerősödése, szülés utáni rehabilitáció.
  • Sportolóknak teljesítmény fokozás: robbanékonyság, dinamika, gyorsaság növelés.
  • Biztonságos működés: számos klinikai vizsgálat bizonyítja a a Speedfitness szenzációs eredményeit és
    biztonságos működését.

Vissza a lap tetejére